آموزش نیروهای انسانی بازاری برای دانش‌بنیان‌ها و رونقی برای مناطق محروم ایجاد می‌کند
آموزش نیروهای انسانی بازاری برای دانش‌بنیان‌ها و رونقی برای مناطق محروم ایجاد می‌کند
دهقانی گفت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آموزش و پرورش نیروهای انسانی در همه زنجیره‌ها بازاری را برای دانش بنیان‌ها و رونقی را برای مناطق محروم ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، نخستین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که هم اکنون در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، گفت: خروجی این نمایشگاه پیشرفت همراه با عدالت در نقاط کمتر برخوردار است که باید خود را نشان دهد.

وی افزود: این نمایشگاه در حقیقت یک همراستایی همه نهادها اعم از دولتی و غیردولتی در مناطق محروم است که با علم و فناوری برای آبادانی کشور همراه شده است. در کنار هم قرار گرفتن و همراهی قطعا به آبادانی می انجامد.

دهقانی اظهار کرد: دو عملکرد خاص استاندارد سازی اشتغال و تولید و به صرفه سازی اشتغال های کوچک که مورد تاکید و اصرار مقام معظم رهبری در بیش از دو دهه است را در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید.

وی افزود: واژه مناطق محروم در ظرفیت‌های سرزمینی مناطق محروم نیست به این دلیل که این مناطق بسیار بکر و دست نخورده اند و ظرفیت‌های آن اصلا شناخته نشده است. از لحاظ ظرفیت‌های انسانی به لحاظ زندگی پاک از استعدادهای جوان سرشارند مانند محلات کمتربرخوردار تهران جوانان بیست ساله به دلیل عدم وصل شدن به آموزش،  کشف نشده اند.

دهقانی در پایان خاطر نشان کرد: محرومیت اصلی در این مناطق، محرومیت در توجه است. هدف از برگزاری این نمایشگاه متصل کردن شرکت‌های دانش‌بنیان به نهادهای انقلابی که سرشار از فرصت هستند، در وسعت فرصت به اندازه یک سرزمین، است. حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آموزش و پرورش نیروهای انسانی در همه زنجیره ها بازاری را برای دانش بنیان‌ها و رونقی را برای مناطق محروم ایجاد می‌کند.

به گزارش تیکنا، نخستین دوره نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا در راستای اجرای برنامه ملی آبادیران از  امروز ۲۳ خردادماه به مدت سه روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.